De eerste stageweek zit erop! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Karin en Nienke - WaarBenJij.nu De eerste stageweek zit erop! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Karin en Nienke - WaarBenJij.nu

De eerste stageweek zit erop!

Door: Karin en Nienke

Blijf op de hoogte en volg Karin en Nienke

07 September 2014 | Aruba, Aruba

Wat gaat de tijd hard hier! De eerste stageweek zit er alweer op. Maandag begonnen op stage, erg leuk! Eerste een kennismakingsspelletje gedaan met de kinderen en daarna een dagje meegekeken.
's Morgens kunnen de kinderen voor de school begint een broodje, een ijsje of kellogs loops kopen wat dan in de pauze gebracht wordt. Best gek, in Nederland moet alles tegenwoordig zo gezond mogelijk, maar hier nemen de kinderen gewoon snoep en zakjes chips mee voor in de pauze.
Nou de eerste dag was zo voorbij. En eigenlijk alle dagen.
Op woensdagavond was er een ouderavond op school. Eerst werden de ouders ontvangen in de gymzaal en daarna gingen de ouders naar de klassen van hun kind waar ze informatie kregen over het schooljaar. Voor ons was het nog een beetje abracadabra aangezien alles in het papiaments was. Sommige dingen kun je er wel uitpikken doordat er ook wat Nederlandse woordjes tussen zitten.
Daarna zijn we 's avonds met twee juffen van stage wat gaan drinken bij de Bugaloe, een gezellige beachbar waar je op woensdagavond een workshop salsa en merenquedansen kunt volgen.

Eigenlijk loop onze stageweek van maandag t/m donderdag, maar deze week zijn we ook op vrijdag geweest. Vrijdag ging de klas van Nienke namelijk naar de Butterflyfarm. En Karin was meegeweest naar de eerste zwemles van de kinderen. Zwemles krijgen ze hier gewoon in de zee.

Op stage is het erg warm. Er is geen airco, maar wel alle ramen kunnen open ;)

Verder liggen we hier eigenlijk een beetje aan het strand en bereiden we lessen voor voor stage. Want we zijn hier wel gekomen om ook lessen te geven natuurlijk :)

Zaterdagochtend zijn we weer naar de zumba geweest en maandag gaan we kijken bij echte zumbalessen. We willen graag 2x in de week naar zumba gaan, zodat we hier toch nog wat bewegen, aangezien we alles met de auto doen ;)

Nog een paar weetjes en dingen die we hebben meegemaakt:
- We hebben niet een dode kikker gezien, maar een aangereden leguaan, heel vies..
- Een volle tank kost hier maar rond de €35,-
- We deze tank wel met 2 weken leegrijden..
- Er altijd file staat in Oranjestad op de boulevard
- Van de week gingen we 5 min. later van huis en stonden ook meteen in de file naar stage.

En oja, morgen (maandag) gaan we met een aantal docenten van stage naar een bijeenkomst over seksuele voorlichting op de basisschool. Erg interessant aangezien de kinderen dat hier niet krijgen op de basisschool en er een hoop tienermoeders zijn op Aruba. Voor school moeten we een onderzoek gaan doen en eigenlijk willen wij ons onderzoek aanpassen en dit onderzoek gaan doen over seksuele voorlichting op basisscholen op Aruba.

Verder is ook de bijles geregeld bij Imeldahof, het kindertehuis. En zijn we nog wezen kijken bij Lings&Sons, dit is ook een supermarkt. Deze supermarkt verkoopt een hoop Albert Heijn spullen (net alsof we thuis zijn). Maar deze winkel is qua boodschappen nog duurder dan de Superfood, waar ze Jumbospullen verkopen, dus houden we het maar bij de Superfood ;)

Oja, en ik vergeet nog helemaal te vertellen dat we zijn wezen kijken bij de goudruines en bij Ayo rock, dit zijn oude rotsen en laat een hele andere kant van het eiland zien ;)

Bekijk de foto's zou ik zeggen en zodra we weer wat hebben meegemaakt volgt het nieuwe verslag ;)

Dikke kus van ons!

• 08 September 2014 - 22:12

Margo De Rooij:

Hoi dames,

na een tip van Helma en hulp van Joop jullie leuke verslagen gelezen! klinkt allemaal heel leuk en tropisch..
    Heel veel plezier en succes daar. Ik blijf jullie op afstand een beetje volgen!

Groetjes van Margo

• 11 September 2014 - 10:51

Anja Witteman:

Hoi,

Ben "blij" dat er nu ook eens gewerkt wordt ;-)
    Ziet er allemaal goed uit
    Succes verder

Gr Anja

• 11 September 2014 - 15:26

Marian Lens:

Hoi Karin en Nienke,

Even een berichtje. Leuk om de enthousiaste verslagen te lezen.
    Ziet er allemaal mooi uit bij jullie.
    Als je vrij ben zou ik toch ook maar genieten van de mooie omgeving en het weer.
    Volgens mijn collega zijn zumbalessen erg leuk. In het begin wel spierpijn hoor.
    Genieten jullie er maar van want de tijd vliegt om.

Heel veel succes verder.

Groetjes,
    Marian

• 18 September 2014 - 08:13

Hé Meiden:

Klinkt nog steeds goed allemaal. Lekker genieten. Veel plezier nog. Nienk, we moeten maar weer gauw skypen.

lieve groet, Pauline