De Sint en Kerst in Aruba - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Karin en Nienke - WaarBenJij.nu De Sint en Kerst in Aruba - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Karin en Nienke - WaarBenJij.nu

De Sint en Kerst in Aruba

Door: Karin en Nienke

Blijf op de hoogte en volg Karin en Nienke

22 November 2014 | Aruba, Aruba

We zullen jullie nog weer eens even op de hoogte brengen van al onze belevenissen hier op het mooie eiland.

De laatste dagen van oktober en de eerste 4 dagen van november hebben we nog heerlijk genoten van het bezoek van Marloes en Joyce, maar ook hier kwam een einde aan.. Nu we dit zo vertellen zijn we alweer 3 weken verder en de tijd vliegt hier voorbij!

Na het bezoek van Marloes en Joyce hebben we weer genoeg nieuwe dingen meegemaakt. Op stage hebben wij ook de kinderboekenweek gehad. De kinderboekenweek is hier net een paar weekjes later dan in Nederland, maar ook hier was het een groot feest! ;)

Wat ook heerlijk is, is dat we ons onderzoek hebben kunnen afronden. Ons onderzoek over seksuele voorlichting is de deur uit en nu maar wachten op het resultaat.

Op stage zijn we bezig over een project over pesten. Vorige week donderdag hadden we een filmavond voor de kinderen waar de kinderen de film Spijt konden bekijken. Daarna was er een lezing voor de ouders over pesten. Overigens krijgen wij hier dan weinig van mee aangezien zo'n lezing dan in het Papiaments is.. Toch vinden we dat nog steeds wel lastig dat er zoveel dingen in het Papiaments zijn en dit komt dan vooral omdat ouders toch slecht Nederlands spreken..

Op onze vrije vrijdag hebben we nog eens een eilandtour gedaan, dit keer met Jan en Petra die we via via kennen ;) De meeste dingen hebben wij al eerder gezien, maar ook voor ons was de Alto Vista Kapel nieuw. Een heel klein kerkje op een mooi plekje in Aruba (bekijk de foto's).

Afgelopen weekend was het zover.. Sint kwam aan in Aruba. En dat is toch wel heel apart hoor. Daar sta je dan in je korte broek en hemdje te wachten in de snikhete zon op de Sint. Maar hier geen poespas over Sinterklaas. Hij heeft gewoon zwarte zwarte pieten bij zich. Zwarte pieten met grote zonnebrillen, gekleurde lenzen en nog meer gekke kleding. Wat wij toch ook wel weer bijzonder vonden is dat er hier geen kruidnoten worden uitgedeeld, maar complete zakken chips, lolly's en ander vreetwerk zoals wij dat dan noemen. Kinderen gaan echt met hele zakken vol snoep en chips naar huis.

Terwijl de Sint net op het eiland is, zijn alle Arubanen al druk bezig met het versieren van het eiland voor kerst. Het is een gewoon in Aruba om de rotondes compleet te versieren en verlichten voor kerst. Terwijl de Sint werd verwelkomd stond de kerstboom er al.. Wij zijn toch ook wel erg benieuwd hoe het hier zal zijn met kerst.

Deze week is het internationaal beachtennistoernooi in Aruba. Van over de hele wereld zijn er spelers die meedoen aan dit toernooi. Mannen, vrouwen, dubbels, professionals en amateurs. Gister zijn we voor het eerst gaan kijken en wat een sfeertje en wat gaaf om te zien. Er is zowat een compleet dorp op het strand gebouwd.

Donderdag was het trouwens ook nog dag van het kind. Door een of andere organisatie hier in Aruba, waren wij als school uitgekozen voor een leuke dag. Op school kregen de kinderen een ontbijt (een broodje van de Subway), een pakje drinken en een ijsje. Daarnaast waren er een aantal activiteiten. Zo kwam de politie en de brandweer op school die ook nog het een en ander hebben laten zien. Voor de kinderen een echte feestdag.

Om nog eens terug te komen op dat de tijd vliegt.. over 5 weekjes zijn we alweer thuis. Stiekem tellen we toch wel een beetje af, niet omdat we het hier niet leuk hebben, maar meer omdat we het ook wel weer leuk vinden om iedereen thuis weer te zien en te kunnen genieten van ons eigen bed en vooral onze eigen fiets :) haha.
Maar voordat we naar huis gaan staan er nog genoeg leuke dingen op het programma en gaan we hier nog heerlijk genieten van alle leuke dingen die nog gaan komen!

Ayo! xxx

• 22 November 2014 - 19:00

Els:

Wat een idiote opmerking dat lezingen in het Papiaments zijn ipv Nederlands 'omdat de ouders toch slecht Nederlands spreken'. De moedertaal van de meesten is Papiamento of Spaans.. Waarom zou zo'n lezing dan in godsnaam in het Nederlands
    moeten zijn? Je gaat toch ook niet in Nederland een lezing houden in het Engels? Je bent op Aruba, pas jezelf aan en probeer niet alles vanuit een Nederlandse perspectief te bekijken.

• 22 November 2014 - 19:18

Sven:

beste Els,

Volgens mij speurt u alle reisverslagen af om wat ook maar iets negatiefs te kunnen plaatsen.. Dit is niet de eerste keer dat ik u voorbij zie komen..

Wees aub volwassen en ga lekker een potje klaverjassen ofzo!

Fijn weekend iedereen!

• 22 November 2014 - 21:40

Mary:

Ha dames,
    Echt lachen om te lezen dat de Pieten bij jullie hele zakken vreetwerk ronddelen. Luca was vandaag Piet bij ad Duijnhoven op zijn werk in Vianen en is nu op een feestje in Voorschoten. Sint is vandaag met zijn Pieten op Liduina geweest, was weer erg leuk. Hier werd helemaal niets meer gedeeld door de Pieten, omdat ALLES op was.
    Luca zit inmiddels op de hockey in Voorhout, vindt ze erg leuk. Ze is hard aan het trainen zodat ze binnenkort mee kan doen met de wedstrijden. Ik kan me wel voorstellen dat je het fietsen mist, gewoon ff snel oude fiets naar Leiden, of je vriendinnen
    Nog even en je bent weer hier, al zal je het saaie koude weer niet missen. Tot snel weer
    Heel veel groetjes van ons

• 24 November 2014 - 14:06

Annet.:

Hai, Meiden.

De fotos zijn erg leuk.
    Vooral de Pieten zijn goed Zwart!.
    Jullie vermaken je goed.
    Als jullie voorgoed thuis komen is t koud!.

• 28 November 2014 - 07:29

LeJo Janssen:

Hoi Karin en Nienke,

Een aparte ervaring: Sint en de Zwarte (en ECHT!!zwart) Pieten begroeten in je zomerkleren. De tijd vliegt.
    Zo'n toernooi bezoeken lijkt mij ook wel wat. Leuke foto's. Veel plezier in december en dan....is het voorbij.
    Je eigen bed zal zeker weer goed slapen en aan het Hollandse weer wen je ook gewoon weer.

Tot spoedig weerziens,

Ome LeJo.

• 05 December 2014 - 09:03

Anja:

Hoi meiden,

Leuke sinterklaas gewenst en succes de laatste weken. Het gaat nu hard!

Gr Anja