Ritjes in de auto en strandjes - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Karin en Nienke - WaarBenJij.nu Ritjes in de auto en strandjes - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Karin en Nienke - WaarBenJij.nu

Ritjes in de auto en strandjes

Door: Karin en Nienke

Blijf op de hoogte en volg Karin en Nienke

23 Augustus 2014 | Aruba, Aruba

Het is weer tijd voor een verslagje. We houden het kort, want onze magen beginnen een beetje te knorren en het wordt dus tijd om wat aan het eten te gaan doen, want ja nu moeten we dat toch echt zelf doen ;).

De eerste daagjes zijn alweer snel voorbij gegaan. Onderhand is er een autootje geregeld en hebben we al best veel gezien en gedaan. Na het regelen van de auto zijn we maar meteen naar de grote supermarkt gegaan, deze heet hier de Superfood en is ongeveer te vergelijken met de Jumbo. Ze verkopen hier ook een heleboel van de Jumbo. Nadat we een hoop boodschappen hebben ingeslagen, zijn we de route naar ons huisje weer terug gaan zoeken. Een TomTom hebben we hier niet, dus doen we alles met een landkaart ;)

De eerste nachten hebben we heel raar geslapen omdat we toch nog in het Nederlandse ritme zaten. 's Nachts om 4 á 5 uur werden we al wakker en 's avonds om 9 uur konden we onze ogen al niet meer open houden.

De dagen vullen we tot nu toe voornamelijk met het bekijken en beleven van het eiland. We zijn al een aantal keer naar Oranjestad gereden, heel leuk met al die gekleurde gebouwen en palmbomen langs de boulevard. Het strand is hier echt heel mooi! Bijna nog mooier dan op foto's. We kunnen nog niet te lang op het strand liggen, want anders verknetteren we meteen, ookal smeren we ons goed in.

Vandaag zijn we naar onze stageschool toe gereden. Daar hebben we kennis gemaakt met de juffen en meesters en hebben 2 kinderen ons een rondleiding gegeven voor de school. En pff.. wat is het dan warm zeg, maar daar zullen we maar aan moeten wennen ;). En zo vervelend is dat niet als ik hoor dat het in Nederland maar koud is en het heel veel regent.

Ook hebben we even een prepaid telefoonkaartje gekocht zodat we hier toch bereikbaar zijn.

In het parkje bij Oranjestad hebben we even leguanen gespot. En pff.. wat zaten er daar veel zeg! Een heel grasveld vol! haha

Nou toch alweer een lang verslag xD. Wij vermaken ons hier prima en zo langzaamaan worden we steeds een beetje bruiner ;). Als we terugkomen zijn we vast niet meer te herkennen ;)

Dikke kus van ons uit het heerlijke warme en zonnige Aruba! En oja, een paar spetters regen hebben wij ook al gehad hoor, alleen merkte we daar weinig van ;)

• 23 Augustus 2014 - 10:45

Mama:

de foto`s zijn heel leuk.
    beetje jaloers. xx

• 23 Augustus 2014 - 11:17

Mary:

Ha
    Dat ziet er heel aangenaam uit, we hebben hier vanmorgen idd een flinke onweersbui gehad

• 24 Augustus 2014 - 22:48

Karin :

Leuk jullie verhaaltjes! Wanneer beginnen jullie met jullie stage?

• 25 Augustus 2014 - 18:53

Laura :

Ah wat ontzettend leuk meiden!
    En wat een leuke foto's!
    Wat zullen jullie met een hoop verhalen en foto's thuis komen!
    Xx

• 25 Augustus 2014 - 22:43

Karin En Nienke :

Wij beginnen volgende week maandag, 1 september, met stage.

• 31 Augustus 2014 - 13:32

Simone :

Haay, Ik kom ook stage lopen op Aruba voor 5/6 maanden, maar ik vroeg mij af waar je het beste een goedkope auto kan huren en hoe dat zit met de verzekeringen? hebben jullie misschien tips? Alvast bedankt! Groetjes!

• 31 Augustus 2014 - 14:45

Nienke:

Hoi Simone, zou je je mailadres door kunnen geven? Dan kan ik je het antwoord even mailen. ;)

• 08 September 2014 - 12:00

Simone: