Leuk al die diertjes.. - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Karin en Nienke - WaarBenJij.nu Leuk al die diertjes.. - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Karin en Nienke - WaarBenJij.nu

Leuk al die diertjes..

Door: Karin en Nienke

Blijf op de hoogte en volg Karin en Nienke

28 September 2014 | Aruba, Aruba

Jaaaa jaaaa! Het is weer tijd voor een verslag! Bijna een maand geleden dat we de laatste blog schreven, maar om nou elke week een blog te schrijven is ook weer een beetje overdreven. We hebben nu in ieder geval weer genoeg meegemaakt om een blog mee te vullen.

De tijd gaat super snel hier. Dinsdag zijn er alweer 6 weken op Aruba voorbij. De weken met stage vliegen ook. De afgelopen 2 weken hebben we 5 dagen ipv 4 dagen stage gelopen, de dagen extra kunnen we dan vrij nemen wanneer Nienke haar ouders en lieve vriendinnetjes langskomen. Want oooo Nienke kan niet wachten!!

Op stage al veel lessen gegeven en al veel gezien en meegemaakt. En toch is het hier heel anders dan in Nederland. Wanneer er bijvoorbeeld een docent ziek is, hebben we kinderen een dag vrij als er geen vervanging is. Dan zijn er ook kinderen die wel op school gebracht worden en moeten dan in een andere klas worden opgevangen..

We hebben al aardig wat regenbuitjes meegemaakt. 1 dag wel echt extreem (voor hier dan) en de andere keren een buitje die je dan van tevoren wel ziet aankomen ;)

Verder zijn we van de week begonnen met bijles geven in het weeshuis Imeldahof. Allebei geven we een uur bijles waarin we 2x een half uur aan kinderen les geven. Lieve kindjes, maar best wel pittig aangezien het Nederlands wel echt slecht is. Weer een leuke uitdaging :)

Verder vermaken we ons in het weekend ook nog steeds! Op zaterdag de zumba en er zijn nog genoeg dingen die we willen zien en doen. De zumba doen we nu trouwens ook standaard op maandag en donderdagavond. Zo blijven we nog in beweging, aangezien we verder in de auto zitten hier ;)

Vorig weekend zijn we ook druk bezig geweest met ons onderzoek voor school, het onderzoek over seksuele educatie hier op Aruba. Op zondag zijn we naar California lighthouse geweest. Dit is zo ongeveer het noordelijkste puntje van Aruba en zijn daarna nog wezen snorkelen.

Gisteravond hadden we de grootste belevenis! Er liep namelijk een krab in de tuin langs onze keuken. Eerst lieten we hem lopen nadat we foto's hadden gemaakt en toen we daarna nog eens keken kwam de buurjongen ook nog even kijken en hij wilde hem graag vangen. De krab werkte niet echt mee. Met tangen en touw hebben we hem uiteindelijk gevangen en in een pan gedaan, gewacht tot de andere buurjongen thuis was, aangezien hij kok is. Daarna gekookt en nu ligt hij in de koelkast en ging de buurjongen er vandaag een salade of iets dergelijks van maken. Dat was toch wel echt een avontuur, aangezien het geen klein krabje was.. Bekijk maar even de foto's ;)

Oja en gister ook eindelijk eens de zonsondergang bekeken, werd wel eens tijd na 6 weken. Gelukkig kunnen we de zonsondergang nog heel vaak bekijken aangezien het zo voorbij is ;)

Verder missen we een lekkere bank om even op te gaan liggen of zitten, dus hebben we bedacht dat we af en toe maar eens lekker naar de Starbucks gaan om daar even op de bank te kunnen liggen/zitten.

De buurjongens gaan bijna verhuizen, daarna krijgen we nieuwe buren. Dus we zijn benieuwd. Vast hele aardige mensen aangezien ze hier elk jaar weer terug mogen komen ;)

Nou voor zover weer een update vanuit het warme/zonnige Aruba! Vandaag hebben we een lekkere chilldag, wat we meestal op zondag hebben :) En is het zo weer tijd om de zon te aanbidden op het mooie strand :)

Tot snel!! Knuffels en kusjes van ons!

• 29 September 2014 - 09:21

Anja:

Hoi,

Leuk om weer wat te lezen, gelukkig hebben jullie het goed naar je zin. Leuke foto's en zou zeggen eet smakelijk;)

Anja

• 30 September 2014 - 12:14

Helma Van Noord:

Ha Nien en Kaar.
    Wat een avontuur met die krab. Ik ga met angst en beven richting Aruba. Al die enge beesten!!!!!
    Hebben jullie nog een hapje van het krabje geproefd?
    Mooie zonsondergang hoor. Ik kijk er naar uit en ga het beleven.
    Groetjes en tot snel XXXXXX

• 01 Oktober 2014 - 14:02

Oma:

jullie beleven daar nog wel eens wat met die beesten opa had wel een grote kruisspin in de bloemen alles is hier goed de mail komt e aan kus van oma

• 04 Oktober 2014 - 09:00

Pauline:

Nou meiden, zo maak je nog eens wat mee. Lekker gegeten? Gaaf die zonsondergang. Hebben jullie nu met snorkelen al mooie gekleurde vissen gezien? Of gaan jullie nog niet ver genoeg?Wanneer gaan jullie de catamarantocht doen? Lijkt me echt gaaf. Heel veel plezier nog. Heb je al een aftelkalender gemaakt?Lieve groet van ons.