Het einde nadert.. - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Karin en Nienke - WaarBenJij.nu Het einde nadert.. - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Karin en Nienke - WaarBenJij.nu

Het einde nadert..

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Karin en Nienke

12 December 2014 | Aruba, Aruba

Tjaa.. de titel zegt het al, het einde nadert.. Nog maar 2 dagen stage en dan is dat echt afgesloten.

De laatste weken stage waren erg druk en rommelig door de sinterklaas en kerstmis. Maar natuurlijk wel erg gezellig :)
Karin is met haar klas naar Sinterklaas en Zwarte Piet geweest waar de kinderen wat optredens deden en daarna kregen de kinderen een cadeautje. Omdat Nienke stage loopt in de 6e klas was er voor de kinderen geen cadeautje meer van de Sint, maar gingen de kinderen gezellig naar de bioscoop. Alle 4e, 5e en 6e klassen zaten met elkaar in een zaal naar een leuke film te kijken met een heerlijke soft en bak popcorn.
Zelf hebben wij eigenlijk weinig aan de Sint gedaan, maar kruidnoten hebben we hier zeker wel gegeten, zelfs op het strand! :)

Na de Sinterklaas zijn we meteen doorgerold in de Kerstmis. Op school druk bezig en maandag gaan we naar de kerstviering in de kerst en dinsdagavond zullen we een gezellig kerstdiner hebben om het jaar af te sluiten en de vakantie in te luiden :)

Eens even denken wat wij de afgelopen weken nog hebben gedaan.. We zijn nog eens een avondje flink wezen stappen, souvenirtjes gekocht, want zonder kunnen we natuurlijk niet naar huis en zijn we vorige week met z'n 11-en naar Palm Island geweest, super leuk en gezellig!
's Morgens optijd opgestaan en om 9 uur met de boot over naar het eiland, waar we heerlijk konden lunchen en daarna de hele dag genieten van het eiland. Lekker zwemmen, zonnen, beachtennis, salsa dansen, snorkelen en eten en drinken want dat zat er de hele dag bij inbegrepen.

Ook zijn we met de 6e klassen gaan hiken. Ja ik hoor jullie al denken 'hiken'? Hiken is eigenlijk een wandeling door de natuur met obstakels. We moesten sportkleding aan, goede schoenen en vooral niks waardevols meenemen. En ja hoor, na nog geen 200m mochten we al heerlijk met kleding en schoenen overzwemmen.. Maarja, met dat weer hier is dat natuurlijk niet een hele grote ramp ;)

Wat het weer betreft is het nog steeds 31 graden, maar de laatste dagen hebben we wat meer bewolking en vaak 's nachts regen of in de ochtend.

Oja en natuurlijk om nog even over vandaag te vertellen! Vandaag gingen we op stage treaten. Treaten zoals ze dat hier doen. Niet met een plakje cake, een stukje taart of een chocolaatje. Nee, met een hele maaltijd. Dus na wat denken hadden wij besloten om macaroni en lasagne te treaten met natuurlijk lekker een stukje watermeloen en wat heerlijke sapjes. Dit was natuurlijk de traktatie voor de juffen en meesters ;) En voor de kinderen hadden we zakjes met popcorn met daaraan een handje om de kinderen 'gedrag te zwaaien'.
Nadat we gistermiddag 2 uur popcorn hebben staan maken, kwam de popcorn ons neus uit, maar de kinderen waren er gelukkig wel blij mee. Vanmorgen op tijd opgestaan om macaroni en lasagne te maken. Ook die vielen gelukkig bij de juffen en meesters in de smaak. In de klas leuke dingen gekregen en van het team een leuk aandenken om mee naar huis te nemen. Toch wel gek om eigenlijk na zo'n lange tijd weer gedag te zeggen. Nou ja gedag nog niet helemaal want maandag en dinsdag zijn we er nog.

En ja maandag hebben we teamuitje. Erg leuk! We gaan dan namelijk met z'n alle ergens eten en daarna gaan we met een partybus het eiland over 'feesten' en eens uitgebreid alle verlichte rotondes bekijken. We zijn erg benieuwd hoe dat gaat worden :)

Na dinsdag hebben we dus lekker vakantie. We gaan dan nog 10 dagen genieten van alles hier. Het lekkere weer, het eiland, de mensen en de gezelligheid. Kerst vieren we ook nog hier. En ik geloof dat dat ook heel gezellig gaat worden. :)

Voordat we weg gaan of net nadat we thuis zijn, komt er vast nog wel een verslagje om jullie van alle laatste dingen op de hoogte te brengen. Wij zeggen vanuit hier AYO! En tot het volgende verslag en anders tot in Nederland! :)

Dikke knuffels

• 14 December 2014 - 19:34

Margo:

Ha dames,

leuk om jullie verslagen af en toe te lezen. Mooie ervaringen doen jullie daar op!
    Nog heel veel plezier deze laatste twee stage-dagen. En natuurlijk genieten van laatste weekjes en de tropische kerst.
    Tot gauw in het koude, natte, maar wel weer gezellige Nederland. xxx

• 15 December 2014 - 15:26

Ome Leo:

Het zit er weer bijna op. Het ging snel. Heerlijke verslagen, leuke foto's. En nu nog 10 dagen genieten.
    Alvast prettige kerst toegewenst beiden.
    Oud en Nieuw weer in Nederland vieren. Ouderwets gezellig met het vuurwerk en de oliebollen en nog heerlijk nagenieten van een zonnige stage.
    Tot spoedig ziens.

Ome Leo

• 18 December 2014 - 14:09

Pauline:

Meiden, vanuit Nederland alvast hele gezellige kerstdagen en nieuwjaar wens ik live. Geniet er nog even van. kus.

• 21 December 2014 - 11:49

Kelly:

Leuk verslag en alvast hele fijne kerstdagen daar !